zondag 9 juli 2023

Fotofair 2023

Al vroeg in het jaar had ik m'n kaartje voor de fotofair zaterdag en 2 workshops geboekt, maar als ik geweten had wat voor verschrikkelijk te warm weer het zou worden had ik het misschien niet gedaan. Maar goed dus dat ik dat niet van tevoren wist want ondanks de hitte was het toch een fantastische dag. Vrijwel meteen na aankomst workshop no 1: Paardenfotografie met Josh Clemens. Josh weet vooral heel veel van paarden, voor advies over instellingen liep er iemand anders mee. Eerst tussen de bomen wat uitleg en demonstratie, waarbij we dus foto's konden maken naar hartenlust. Daarna nog langs het water wat 'echte' actiefoto's kunnen maken. Wat wel jammer was was het keiharde licht en de storende elementen in de achtergrond (ik heb heel wat moeten weg-shoppen) Model Aisha heeft wel heel stoer nog even geposeerd staand op het zadel, Josh had dat verschillende malen gedaan tijdens zijn uitleg en ze wilde dat ook eens proberen, is een leuke foto geworden al zeg ik het zelf. Ik vond het wel jammer dat het meer algemeen over paard ging dan over paardenfotografie, maar toch leuk!

 

Daarna ben ik even binnengesprongen bij de stand van fotografie-reizen aangezien ik met hun binnenkort een safarireis ga maken. Jolanda was net begonnen met een lezing dus ik ben daar eerst bij aangeschoven en daarna even een praatje gemaakt. 

 

Bij de stand van CCC heb ik ook even een praatje gemaakt, die gaven verschillende workshops op de fair en Ki was dan ook op dat moment nog elders bezig. Wat later trof ik hem toch een kreeg een grote omhelzing met z'n handen vol groen poeder. Groen op m'n blouse dus. Nog wat foto's gemaakt van wat er zoal nog meer rondliep en daarna door naar workshop no.2


Workshop/Portfolio shoot Fine Art met Carola Mouthaan, 7 sets te doen in weinig tijd dus Carola zet het op en wij de cursisten maken elk max 5 foto's per set.Flink doorwerken dus maar in tegenstelling tot de eerdere groep lukte het ons wel om alle sets binnen de tijd te doen. En dan begint thuis het eigenlijke werk nog, Fin art vraagt om bewerking en zeker met deze foto's moet je er iets mee doen om ze 'eigen' te maken. 2 Heb ik inmiddels bewerkt en ik vind ze aardig gelukt.

 
 

 

Na de Portfolio shoot vond ik het wel mooi geweest, naar huis en op groot scherm even vlug bekijken wat de vangst was ...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten