zaterdag 29 juli 2023

Sonsbeekpark Facebook Fotoshoot

In een van de TFP (Time-For-Prints of beter passen bij de huidige tijd Time-For-Pics) groepen op Facebook was een fotoshoot dag ingegooid als evenement en nieuwsgierig hoe zoiets gaat en wie er op af komen had ik mezelf aangemeld als fotograaf. Er hadden zich verschillende modellen en fotografen aangemeld en the-place-to-be was Sonsbeekpark in Arnhem, dat is wel op het kantje van wat ik wil gaan rijden voor een dag een ‘evenement’ maar nadat ik het park eens opgezocht had op google wist ik dat het zeker de moeite waard zou zijn, ook als het ‘evenement’ niks zou worden.

Vanalles van fotoapparatuur in de tas gegooid  wat ik nodig dacht te hebben, waterfles gevuld want het zou weer een warme dag worden en op weg naar Arnhem. Daar aangekomen was het verzamelpunt bij de grote waterval, nou ja, een stukje verderop onder een boom met zicht op de waterval. De opkomst was behoorlijk en iedereen had z’n stoeltje of kleedje onder de boom geparkeerd, base camp.

Hoe het verder moest gaan verlopen was niet helemaal duidelijk en een echte briefing vooraf was er ook niet dus gewoon een kwestie van beginnen dan maar. Ik had inmiddels al kennis gemaakt met Ellie terwijl ze zich in haar jurk worstelde dus ik vroeg of wij samen op pad konden. Zo gezegd zo gedaan, verschillende locaties in het park als achtergrond gebruikt zoals de waterval op en onder en bij, een bruggetje, een doorkijkje, … Even terug naar de picknickplek/base camp voor wat drinken en een koek (dat was ik dus wel vergeten, een lunchpakketje of iets) Ellie had ook nog haar steampunk outfit (alter ego: Sarah Lynn Rose) meegebracht dus even omkleden en met de rebelse kant van Ellie op pad. Bij de waterval heb ik nog wat foto’s van Wilco gemaakt terwijl ik wachtte tot mijn model boven was en hij tot zijn fotograaf beneden was. Nog wat waterpretfoto’s gemaakt, Ellie die water naar Wilco schopt en ondertussen een photo bomb actie van Priscilla. Nog wat foto’s van Ellie als Sarah-Lynn geknipt en weer terug geland onder de boom. Joe in z’n Zorro pak wilde Ellie nog wel een lesje schermen geven, dat wilde ik natuurlijk wel even vastleggen. Al met al heb ik dus foto’s van 3 modellen (4 personages) gemaakt en later hoorde ik dus dat het eigenlijk de bedoeling was om als fotograaf van alle (of zo veel mogelijk) modellen foto’s te maken die dag. Nou ja, dan had de organisator maar even die briefing vooraf moeten doen hoor, ik heb me gewoon prima vermaakt met Ellie. Als er nog zoiets in een van de groepen verschijnt dan ga ik toch weer kijken of ik plaats heb in mijn agenda want het was hoe dan ook een leuke dag

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten