zaterdag 22 augustus 2015

Parkfest 2015

Vrijdag rond 11 u aanwezig, action tentje opgezet, matrasje erin, rest van m’n bed in de auto gelaten want ik twijfel over de waterdichtheid van m’n tent. Jorrit heeft dit jaar wat mensen geregeld waar hij ook andere evenementen mee doet dus er zijn weer wat nieuwe gezichten en namen te onthouden, gezichten lukt me wel aardig, maar wat namen betreft ben ik net een vergiet. Ik krijg samen met Johan (als ik het mis heb graag even melden!) de mobiele post camping, dat houdt in geregeld even een rondje doen, kijken dat de brand paden vrij blijven, geen barbecues en geen fakkels aan i.v.m. brandgevaar.


Nu heeft het donderdag wel flink geregend, maar toch is alles gortdroog dus geen open vuur toegestaan. Parkfest publiek is dan ook zo dat je dat zegt en het dan prima is, en aangezien de gasten er vorige avond op gewezen waren bleven de fakkels vandaag uit. Ook een tijdje bij de ingang gestaan, dat is altijd wel een leuke plek. Aangezien mijn rooster alle dagen tot na afsluiting festivaldag liep heb ik aan Jorrit gevraagd of ik als de nachtploeg aanwezig was vrijaf mocht hebben zodat ik nog een Guinness kon gaan drinken, heb dat alleen de vrijdagavond gedaan, een keer is zat, maar wel even fijn om echt een beetje de sfeer te proeven.
Daarna ben ik nog even bij de caravans op de crewcamping gaan kijken wie er nog zaten en daar nog even zitten kletsen. Heel de vrijdag is het droog gebleven dus ik heb m’n bedje naar m’n tent gesleept en heb daar prima geslapen. Volgende ochtend toch voor de zekerheid slaapzak en kussen terug in m’n auto gedaan, en dat was maar goed ook.
Zaterdag was wel het meest treurige weer wat je kon hebben, heel de dag regen. De campinggasten lieten zich uiteraard niet uit het veld slaan, maar de dag gasten bleven massaal weg, iets wat dit festival volgens mij echt niet kan gebruiken.
De bezoekers die er wel waren bleven waarachtig goed gemutst. ‘sMiddags ben ik even naar huis geweest om m’n katjes te verzorgen en zelf even vlug te douchen en toen weer terug op m’n post, mobiel team festival terrein dit keer. We hadden onszelf droog weggezet op het hoekje van de bar tent, van daaruit kun je het terrein mooi overzien. Aangezien het regende heb ik er maar even twee muntjes tegenaan gegooid om bij de bar een cola te halen in plaats van een drankje backstage te gaan halen, heb toch muntjes zat. Wil je er een citroentje bij was de vraag, nou, doe maar, krijg je dus het hele circus in je bekertje, schijfje citroen, rietje, stamper, ijs, nu lijkt het net of ik een of ander mixdrankje heb, ene bedankt he! Voor m’n lekke tentje heb ik inmiddels een vervanger gevonden namelijk Tent 1.
‘sAvonds breng ik m’n bed in delen onder m’n poncho naar de tent en sluit dan aan bij het na borrelen bij het keetje waar Mark z’n bed heeft staan. Het is weer veel te gezellig en ik heb gelachen tot ik er werkelijk buikpijn van had! Precies op tijd (voor de meesten van ons dan toch) besluiten we te gaan slapen, waren we nog langer doorgegaan dan had dat waarschijnlijk Zondagochtend wat katers opgeleverd.
Zondagochtend is het gestopt met regenen, maar alles is nog nat en het zonnetje wil er niet al te best door komen. Ik start vandaag op doorgang backstage en na een tijdje mag ik weer over het terrein als mobiel team.
Na het avondeten neem ik post backstage weer in en ik vind het wel prima want m’n voeten willen nu wel wat rust. Ik blijf daar lekker zitten tot het veld leeg is, daarna verhuis ik naar de bar. Bijna heel team Jorrit mist het praatje van Justus, en ik mis daardoor de melding porto inleveren dus mijn porto is als laatste in de keet. Terug bij de bar tijd voor een Guinness (of wat) en dan blijft het standaard clubje over om het licht uit te doen.
Dit blijkt nog niet zo makkelijk dit jaar, er is een hardnekkige groene looplamp (!) We verhuizen met 7-en naar de catering tent om daar nog even verder te gaan.
Dit weekend is ook weer de video van enkele jaren terug waarin Bas opbiecht panda te zijn ter sprake gekomen, maar als ik op bepaald moment aanbied om het gesprek te filmen wordt er heel hard en in koor NEE geroepen, heel vreemd ! Mark zit er een beetje doorheen en valt tot algehele hilariteit rechtop in slaap. Dit is wel ongeveer het teken dat het mooi is geweest. Ik kruip voor het gemak maar gewoon bij m’n slaapzak op de achterbank van m’n auto.

Volgende ochtend toch weer redelijk op tijd wakker, ontbijt, dan m’n tentje opruimen en naar huis. Daar tentje wat proberen schoon te maken want ik wil toch kijken of ik die error van dat lekken eruit kan krijgen, of misschien moet ik toch dat advies van Edwin maar nemen en voor een paar tientjes meer een ‘echte’ tent kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten