zondag 21 augustus 2016

van Folkwoods via Parkfest naar een Picknick

Ik heb dit jaar serieus getwijfeld of ik Parkfest nog wel moest doen. Heb me vorig jaar best wel lopen ergeren aan een aantal dingen, met name ook de dingen die gewoon elk jaar fout lijken te gaan en dat al sinds de Folkwoods periode. De beslissing van de organisatie om het festival naar een binnen locatie te verplaatsen maakte de keuze eigenlijk een beetje voor mij. Een festival genaamd Parkfest op een binnen locatie, laat maar zitten. Intussen was bij enkelen ook al het idee opgeborreld om gewoon een picknick te doen, net als het jaar na Folkwoods en voor Parkfest.  Toen uiteindelijk het bericht kwam dat het festival helemaal niet door zou gaan heeft de initiatiefneemster van het picknick idee de Facebookpagina voor de picknick openbaar gezet.
Folkwoods 2005
Geen festival in het Philips de Jongh park dus, maar wel een picknick in het park, op het veldje bij het paviljoen. De opkomst was nog best redelijk voor dat er zo weinig ruchtbaarheid aan was gegeven, alleen een beetje jammer dat het clubje oude Folkwoods bezoekers zo ver van het paviljoen af was gaan zitten terwijl wij, oud medewerkers juist dicht bij het paviljoen neergestreken waren, ha ha, verbeterpuntje voor de volgende keer.
Natuurlijk worden op zo’n middag ook weer veel herinneringen opgehaald van de Folkwoods tijd en de twee jaar Parkfest en zo bedacht ik me ook dat ik een tijdje terug nog wat foto’s ben tegengekomen van voor mijn digitale tijdperk. 
Leek me een leuk idee om die eens te scannen en te plaatsen hier op mijn blog. Dus bij deze
Folkwoods 2003: Eigen zwembad voor de crew backstage waar zoals je ziet grif gebruik van wordt gemaakt. Stukje camping gemeente Boekel, enigszins vergelijkbaar met klein Brabant op WWW maar dan zonder de info post/koffie corner functie wat klein Brabant heeft. En ook altijd leuk: de Super Soaker (niet te verwarren met het gemiddelde waterpistooltje!)
Ach, en zo zijn er door de jaren nog heel wat andere dingen geweest die in het geheugen zijn blijven hangen, zo was daar de massive food fight in de catering tent (all crew! Who else?) en zo is er het filmpje met de groepssessie ergens midden in de nacht op de crew camping (where else?) Carl die smiddags in z’n tent ligt te dutten waar we de EHBO op afgestuurd hebben,
.
Marijke; Leeft ie nog?
.
Jimmy die ieder jaar z’n tent opzette op de crewcamping om er vervolgens het hele weekend niet in te slapen, Edwin die de Manitou niet gestart krijgt en wat vervolgens door iedereen via de porto nog eens herhaald moest worden ‘wat?
Krijgt Erwin de Manitou niet gestart?’ Ron die in volle brandweer uitrusting een kaars ging uitblazen (jaarlijks terugkerend fenomeen in diverse vormen), de vrijwilliger van het jaar, Het confettibommetje bij Naomi en Mieke in de keet, het bezoek van prinses Irene (je raad het vast, die kwam niet, geintje i.v.m. vrijwilliger v/h jaar van dat jaar), wie z’n idee was het om de stille camping aan de andere kant van het hek van de crew camping te situeren? 
En wie z'n idee was de prinsessenglazuur op de chocoladetaart voor Remco?  En zo zijn er nog zat andere Folkwoods verhalen in omloop. 
De ontbijtjes op de crewcamping; 20 eieren spek of bij gebrek aan spek is knakworst ook prima, bak verse koffie erbij, bekend tot in Haarlem! En Budel!
.
.
En van Parkfest zijn er ook al een stel die het goed doen, zoals het hardnekkige groene lampje in de tent nadat de vrijwilligers borrel aflopen was; ‘wij doen het licht uit’ werd toch nog even een dingetje. En er was iets met een kratje op z’n kant en ‘wat zit jij nou te doen?’ als ik er aan denk moet ik weer lachen dat het pijn doet maar dit is wel een gevalletje ‘moet je bij geweest zijn’ dus ik ga het niet verder uitleggen. Wat vooral ook van Parkfest is blijven hangen zijn de regenbuien van beide jaren, jammer maar wel waar.

Zou leuk zijn als we met een jaarlijkse picknick of wat ook al langs is gekomen een midwinter BBQ, het contact een beetje kunnen houden, we zullen het zien … wordt vervolgd
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten