zaterdag 26 januari 2019

Hong Kong part 1 (de heenreis)


Mijn tripje Australië: Misschien moet ik het maar gewoon met plaatjes doen want hoewel ik ben begonnen aan m’n verslag van dag tot dag heb ik geen idee hoe ik dit in een leesbaar compact verslagje voor hier op mijn blog moet kneden. En zelfs met plaatjes zal ik het maar een beetje opsplitsen, te beginnen met de overstop in Hong Kong op de heenreis
Aangezien het redelijk helder weer was (niet gegarandeerd in Hong Kong) ging ik op pad voor het uitzicht vanaf Victoria Peak
.
Op het vliegveld had ik een dagkamer in een hotel, enkel gebruikt om wat bagage te droppen en te douchen
.
Met de Airport shuttle naar Central
(Vliegveld ligt op Lantau Island, Victoria Peak is op Hong Kong Island)
.
Peak tram 
.
Het rare gevoel dat heel de stad scheef staat (of ben ik het zelf?) 
.
Uiteraard wel even voor bewijs zorgen dat ik er echt was 
.
En dit is het beroemde uitzicht over Hong Kong (enkel bij helder weer) Het water van Victoria Harbour en Kowloon aan de overkant
.

Wachten op de tram @Upper station voor het terugritje naar Lower station
.
 En nog wat tijd over om voor een paar centen (echt maar een paar!) met de Star Ferry naar Kowloon en weer terug te reizen. Voor wie dit ook wil doen, als je op het bovendek wilt varen dan bij opstappen al de verdieping pakken, op de boot kan niet meer gewisseld worden
.
Kowloon skyline vanaf de ferry
.
Helaas te weinig tijd om Kowloon te ontdekken dus meteen maar weer terug
.
Moderne architectuur rondom het IFC (geknipt vanaf de loopbrug die me terug brengt naar het station waar ik de Airport shuttle weer in kan
.
Mooie luchten onderweg naar Cairns

Geen opmerkingen:

Een reactie posten