zondag 3 februari 2019

Cairns & Great barrier reef

Aangekomen in Australiƫ, 1e stop Cairns met wat trips rond de stad en natuurlijk het Great Barrier Reef, met een luxe zeiljacht
Wildlife Melding vooraf: de vreemde benamingen heb ik echt niet zelf bedacht, ik dacht zelfs even dat mijn neef me in de maling nam toen hij zei dat die groene papagaaitjes 28 genoemd worden (zoek maar eens op ‘28 parrot’)
 Coral Sea Dreaming (aanrader !)
Leuk detail, Rob signaleert de vraag alles goed? Zou dat komen omdat ik verkeerdom in het water lig voor snorkelen?
 Doopvontschelp (Tridacna gigas) ruim 1 meter lang

 Ik denk dat dit een soort doktersvisje is, maar laat het me zeker weten als ik het mis heb!

 De lachende vis (die verzin ik wel zelf)
 
Great Barrier Reef (onder water zicht)
Great Barrier Reef (boven water zicht) 
 Cairns (wegens crocs beter links zwemmen)
Brilpelikaan of Australische Pelikaan (die bril zie ik echt niet hoor!)Panorama Cairns
 En de volgende boot (Daintree river cruise)
 Daintree river
Daintree river bewoner
Jindalba rainforest (Australisch regenwoud, het oudste regenwoud ter wereld)
Cape Tribulation (kaap beproeving, het zat de ontdekker vast niet mee)
Masked lapwing (ok die naam zie ik er wel in)
En natuurlijk slaan we het Wallaby voeren niet over  
(het is zoete aardappel trouwens, geen worteltje)
En het is weer laag water bij Cairns
 
Leuk dagtripje, de trein naar Kuranda 
(en de skyrail terug, of andersom als je dat liever hebt)
Erg lange trein trouwens
Barron Falls; ik heb op google spectaculairdere plaatjes gezien, maar dan had ik het natte seizoen moeten kiezen voor m'n reis
Het plaatsje Kuranda hangt van souvenirshops en eettentjes aan elkaar dus na een uitgebreide lunch maar met de skyrail terug
Prachtige uitzichten over het regenwoud en bij de tussenstop even een wandeling onder de bomen gemaakt
 
Meet Willy Wagtail (mijn favoriete Australische vogeltje sinds deze trip)
 Laatste avond in Cairns

Geen opmerkingen:

Een reactie posten