vrijdag 28 januari 2022

Vormpjes bokeh

Na een eerdere poging om bokeh in vormpjes te maken heb ik nu maar vorm ponsen gebruikt en kaartjes mee gemaakt die ik in mijn Cokin filterhouder kan schuiven. Ik heb nu ster, klavertje 4 en hartjes, daar kan ik voorlopig wel mee vooruit, maar als ik andere geschikte ponsen bij de action zie liggen gaan ze wel mee in het mandje. Nu kan ik beweren dat ik de kerstverlichting nog niet heb opgeruimd, maar eigenlijk heb ik gewoon speciaal kerstverlichting aangeschaft voor dit, tijdje terug al, ook al gebruikt voor 'gewoon' bokeh effect bij mijn herfstblaadjes bijvoorbeeld. Het is zilverkleurig met kleine leds, perfect om bij een lichte achtergrond de draden niet te zien hangen. De vorige keer had ik een zwart doek opgehangen en de lampjes uit de kerstboom gebruikt (groen kabeltje), dat werkt ook, maar soms wil je een lichte achtergrond en dan gaat dat dus echt niet. Wat onderwerpjes bijeen gezocht en verschillende opstellingen geprobeerd met de verschillende geponste kaartjes. Succes, niks geen dure lensbaby set voor nodig.

Blijf doorlezen, het gaat nog steeds over Bokeh ... Op facebook kwam ik een post van fotografie-reizen.nl tegen over bevroren zeepbellen, en heb daar heel brutaal mijn filmpje bij gezet met de opmerking past hier goed bij. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik het filmpje op wilde sturen zodat ze het bij het blog konden zetten, en of ik misschien interesse had een keer een stukje te schrijven voor het blog. Ik heb toen verwezen naar mijn vorige bloginput over bokeh (december 2017) of dat misschien iets zou zijn. Dat leek ze zeker een geschikt onderwerp dus ik aan de slag om een stukje te schrijven over zelfs bokeh maken. Zie hier de link naar dat blog: Wat is bokeh



 
 

 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten