maandag 19 oktober 2020

Wildpark Gangelt: Een Covid-19 Safari


 In het kader van geen safari – toch safari heb ik ook nog een dagje dierentuin gedaan deze vakantie. Niet zo maar een dierentuin, maar een wildpark met Europees wild, Wildpark Gangelt in Duitsland. Hier hebben ze verschillende soorten herten, eland, steenbok, gems, maar ook beer, wolf en lynx. Het weer was niet zo mooi als ze voorspelt hadden, maar goed dat ik een paraplu meegenomen had want die was af en toe nodig. 

De vaste voertijden en de vogelshow kwamen door Covid-19 te vervallen, jammer voor de dieren die zich niet makkelijk laten zien, de boommarter, vos en lynx heb ik dan ook niet gezien, de wasberen kwamen net een kijkje nemen of dat golfkarretje misschien hun eten kwam brengen dus daar had ik geluk. De beren blijken net zo geïnteresseerd in bezoekers als de bezoekers in hen en de wilde kat kan het allemaal gewoon niks schelen (net zoals de huiskat eigenlijk), als dat mensvolk wil kijken dan doen ze maar. 

Ik heb het rondje 2x gelopen en veel foto’s gemaakt. Bij de roofvogels stond wel voertijd 15:00 op de klok en dat was het bijna dus ik ben maar even in de buurt blijven rondhangen. Goed idee want om 15:00 werd er dus wel even met een aantal vogels gevlogen waaronder oehoe Charlie, eigenlijk wel logisch want er moet getraind blijven worden. Ik denk dat ik dit park nog wel een paar keer meer ga bezoeken, het is maar een uurtje rijden, niet duur en fotografisch interessant, oordeel zelf maar met volgende plaatjes

 
 
 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten